Wszystko zaczęło się od zwykłego żartu zwanego sucharem. Wydarzenie miało być wyjątkowo śmieszne i wyjątkowo pożyteczne. Ta myśl ewoluowała w głowach Suchar Event Managerów. Organizatorzy Plebiscytu Równa Firma dla firm społecznie odpowiedzialnych zapragnęli sami być społecznie odpowiedzialni.

Suchar Event to wydarzenie, z którego dochód przeznaczany jest na wsparcie potrzebującej organizacji lub osoby.

Podczas wydarzenia zbierane są środki finansowe dzięki dobrowolnym opłatom za wstęp na wydarzenie czy licytacjom przedmiotów (m.in. perfumy Tani Armani, miniklocki Ligol, samolot z papieru).

Przeprowadzany jest konkurs, dzięki któremu wybierany jest Mistrz Sucharów, czyli osoba z publiczności, która w opinii kapituły, nazwanej Lożą Sucharożerców, opowiadała najśmieszniejsze suchary. Wśród nagród dla najbardziej aktywnych i skorych do rozbawienia gości wydarzenia uczestników jest Puchar za Suchar, talon na balon, toster czy książka z sucharami.

Wydarzenie organizowane jest również w celu zachęcenia środowiska studenckiego do podjęcia aktywności i organizacji innych wydarzeń, które pozwolą na wsparcie organizacji pożytku publicznego lub po prostu zwiększą świadomość ludzi, że właśnie tam mogą szukać wsparcia, jeśli zaistnieje taka potrzeba.

Słuchamy => Śmiejemy się=> Nie fochamy się

  1. Żaden z zaprezentowanych sucharów nie ma na celu obrażenia czyjejś osoby, np. suchary o blondynkach/lekarzach/chorobach/poglądach itp.
  2. Suchar Event to czysta zabawa poprzez śmiech, a nie poprzez obrażanie się.
  3. Kategorycznie zabronione jest opuszczanie imprezy w trakcie jej trwania.
  4. Nie rzucamy niczym w przedstawiających suchary.
  5. Obowiązkowe jest nagradzanie Sucharomówców brawami.
  6. Zakaz ulewania trunków ze śmiechu na są
  7. Buczenie i gwizdy dozwolone tylko i wyłącznie z zachwytu.
  8. Uczcijmy każdy blok sucharowy tak jak 30-lecie małżeństwa – długą ciszą. Yyyy a raczej gromkimi brawami.
  9. Używaj chusteczek. Nasze suchary sąmocniejsze od cebuli.
  10. Bądź czujny. Suchar nie śpi.

Drugi Suchar Event był poprzedzony akcją #SucharChallenge, która została wymyślona na wzór popularnej kilka lat temu akcji Ice Bucket Challenge, mającej na celu wpłaty na rzecz chorych na ALS czyli stwardnienie zanikowe boczne, w której nakręcano i publikowano filmy gdzie wylewano na siebie kubeł zimniej wody. Dzięki viralowej akcji #Suchar Challenge zawrzało sucharami w Internecie.  Uczestnicy sami zaczęli rozpowszechniać informacje o akcji wśród swoich znajomych, głownie na portalu Facebook. Zasady zabawy były proste:

  1. Należało dokonać wpłaty (min. 20 złotych) na rzecz Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci i Dorosłych.
  2. Nagrać filmik opowiadając swojego suchara.
  3. Nominować 3 osoby, które miały wykonać to samo.

Członkowie Koła Naukowego Biznes Innowacje Networking przygotowali film, w którym wyjaśnili zasady zabawy i nominowali trzy pierwsze osoby. Był to Prezydent Miasta Szczecin Piotr Krzystek, Prezes Zachodniopomorskiego Hospicjum dla Dzieci i Dorosłych Kinga Krzywicka oraz opiekun koła dr Katarzyna Kazojć. Wszystkie osoby nominowane podjęły wyzwanie, opublikowały film z sucharem i nominowały kolejne osoby. Zabawny charakter akcji spotkał się z pozytywnym odbiorem i dużym zainteresowaniem zarówno ze strony studentów jak i pozostałych internautów.